دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آنتي اسكالانت به انگليسي Antiscalant

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

آنتي اسكالانت به انگليسي Antiscalant

۲۸ بازديد

آنتي اسكالانت به انگليسي Antiscalant  از مواد شيميايي رسوب زدا در صنعت تصفيه آب و تصفيه فاضلاب است كه بيشتر كاربرد آن در سيستم هاي تصفيه آب اسمز معكوس جهت جلوگيري از پوسته پوسته شدن غشاي سيستم RO است. آنتي اسكالانت در مرحله ي پيش تصفيه دستگاه تصفيه آب صنعتي نقش با اهميتي دارد. در اين دستگاه تكنولوژي اسمز معكوس بي نقص ترين نوع فيلتر كردن و تصفيه آب قلمداد مي گردد.
مواد و تركيبات آنتي اسكالانتفرمول شيميايي آنتي اسكالانت ها براساس نوع آنها كه پليمرهايي بر پايه آكريليك اسيد (Acrylic acid polymers) و يا ارگانوفسفات (Organophosphatess) مي باشند, متفاوت است.
آنتي اسكالانت ها بر اساس پايه تشكيل دهنده خود كار كنترل تشكيل رسوب كربنات كلسيم در شرايط LSI و S&DSI مثبت و كنترل تشكيل ساير رسوبات (سولفات ها ، فلوئوريد ، سيليس و …) در شرايط SR بيشتر از ۱۰۰ % را بر روي ممبرين هاي اسمز معكوس بر عهده دارند .
ميزان ضد رسوب ممبران در دستگاه تصفيه آب صنعتيميزان ضد رسوب ممبران در دستگاه تصفيه آب صنعتي به مواردي مثل آناليز آب ورودي به دستگاه، مقدار ظرفيت آبدهي، مدل، تعداد ممبران، شرايط محيطي و ph بستگي دارد. به طور متوسط در شرايط متعادل مقدار استفاده از رسوب زدا، سه الي چهار پي.پي.ام pbm است.
مزيت استفاده از آنتي اسكالانتبهينه سازي بازيافتحفاظت از سطوح غشاءكاهش ميزان فساد زيستي از طريق اثر بخشي و كيفيت بالابا توجه به مايع بودن، استفاده از آن آسان است.پايداري عملكرد سيستمسازگار با محيط زيستموارد ايمني آنتي اسكالانت (MSDS)اين مواد براي پوست و چشم ضرر داشته و حتي الامكان از تماس آن ها با بدن خودداري كنيد.هنگام كار با اين محصولات از دستكش، عينك و لباس كار ايمني مناسب استفاده كنيد.به علت داشتن مواد خورنده از بشكه هاي غير فلزي استفاده كنيد آن را در ظروف در بسته نگهداري كنيد.نگهداري به صورت دور از مواد غذايي و ديگر مواد حساسنگهداري در محيط هايي با دماي متوسط و خشك، تهويه مناسب و دور از نور خورشيدغيرقابل اشتعالغيرقابل انفجارچرا بايد از آنتي اسكالانت استفاده كنيم؟آنتي اسكالانت در حقيقت ضد رسوبي با تركيبات موثري مي باشد، كه از تشكيل رسوب نمك هاي معدني در آب ممانعت مي كند. اين ضد رسوب ممبران داراي كاربرد وسيعي در صنعت تصفيه آب و فاضلاب است، اما بيشترين كاربرد آن در تصفيه آب صنعتي و به منظور جلوگيري از رسوب گذاري بر روي فيلتر ممبران هست. هرچند آنتي اسكالانت ها از نظر نوع مواد سازنده خود انواع مختلفي دارند، اما همه آنها با قدرت بالايي از تشكيل رسوب كلسيم كربنات بر سطح غشا جلوگيري مي كنند.
آنتي اسكالانت چيست و چه نقشي در تصفيه آب صنعتي دارد؟
اهميت استفاده از آنتي اسكالانت در سيستم اسمز معكوس بسيار زياد است و در غير اين صورت فيلتر ممبران در مدت كوتاهي دچار رسوب گرفتگي و فولينگ شده و كارايي خود در تصفيه آب را از دست مي دهد.
اين ماده ضد رسوب ممبران با بازده بالايي از تشكيل رسوب بر غشاي ممبران در تمام دستگاه هاي تصفيه آب اسمز معكوس با آب هاي خوراك مختلف (نظير آب لب شور يا چاه، آب دريا، آب حاوي سيليكا يا سولفات بالا) ممانعت مي كند. بنابر اين استفاده از آنتي اسكالانت در سيستم تصفيه آب اسمز معكوس امري بسيار ضروري است.
آب هاي طبيعي معمولاً حاوي غلظت هاي بالايي از يون هاي كلسيم، بي كربنات و سولفات هستند كه در فرايند تصفيه آب به آساني مي توانند تشكيل رسوب دهند. نمك هاي معدني متداولي كه معمولاً در رسوب گذاري بر سطح غشاي ممبران نقش دارند، شامل كلسيم كربنات (CaCo3)، كلسيم سولفات (CaSo4)، باريم سولفات (BaSo4) و استرانيوم سولفات (SrSo4) مي باشند. مواد رسوب زداي غيرمتداول ديگري كه مي توانند موجب فولينگ يا گرفتگي غشاي فيلترها شوند، تركيبابي نظير كلسيم فسفات (CaPo4) و كلسيم فلورايد (CaF2) هستند. اين تركيبات هنگامي كه در آب به ميزان اشباع خود برسند، باعث ايجاد ذرات متبلور و كريستال هايي بر سطح غشاي فيلتر ممبران صنعتي مي شوند. اگر اين معضل در مراحل ابتدايي برطرف نشود، پس از گذشت زماني كوتاه، موجب كاهش شار و دبي عبوري، كاهش بازده و افزايش هزينه هاي عملياتي سيستم مي شود. اين زمان بسته به نوع تركيبات رسوبي و ميزان اشباع آنها مي تواند متفاوت باشد. براي مثال در سيستم تصفيه آبي كه داراي آب خوراكي با مقادير بالايي از سولفات كلسيم باشد، پس از 8 روز و در سيستم تصفيه آب ديگري كه داراي مقادير قابل توجهي كربنات كلسيم است پس از 2 روز، دبي توليدي با افت شديدي مواجه خواهد شد. بنابراين كربنات كلسيم مي تواند مشكلات جدي تري را براي سيستم تصفيه آب ايجاد كند. راه حل پيشگيرانه اي كه معمولاً براي اين معضل ارائه مي شود، استفاده پيوسته از آنتي اسكالانت است. به جرات مي توان آنتي اسكالانت را ضروري ترين ماده شيميايي دانست، كه در فرايند تصفيه آب صنعتي به كار مي رود. بديهي است كه جلوگيري از تشكيل رسوب به اين روش موجب طول عمر بيشتر دستگاه و كاهش هزينه هاي نگهداري از آن خواهد شد.
بيشتر بخوانيد: آشنايي با انواع كربن اكتيو يا كربن فعال
معرفي شركت آبينآبين: اولين فروشگاه تخصصي در حوزه تجهيزات آبي در دنياي مدرن امروز و با گستردگي بالاي كالاها و خدمات، انتخاب و خريد به صورت سنتي روشي است كه كارايي خود را از دست داده است، زيرا انتخاب كالايي كه بالاترين كارايي و هماهنگ‌ترين ويژگي‌هاي مطابق با سليقه و هدف خريدار را داشته باشد دشوار است. با توسعه اينترنت و ابزارهاي مرتبط طي سال‌هاي اخير، شيوه خريد نيز به سرعت در حال تغيير است. تنوع بالاي كالا در فروشگاه‌هاي اينترنتي و ارائه اطلاعات كافي كه براي هر محصول ارائه مي‌شود، ويژگي بارزي است كه در روش‌هاي سنتي خريد و فروش وجود نداشت. امروزه اينترنت از فروشگاه‌هايي پر شده است كه با عنوان فروشگاه مجازي به فعاليت مي‌پردازند. گردش و جستجو در اين سايت‌هاي فروشگاهي اينترنتي حس بودن در يك فروشگاه واقعي و فيزيكي را به شما القا مي‌كند. قطعا با شنيدن عنوان خريد اينترنتي در ذهن همه ما، ويژگي‌هاي متعددي از قبيل: دسترسي جهاني به كالا و خدمات، وجود اطلاعات كافي در مورد هر محصول، امكان مقايسه محصولات و قيمت آنها، صرفه‌جويي در زمان، تنوع محصولات و مواردي از اين دست نقش مي‌بندد. در واقع مي‌توان گفت عمده‌ترين مزيت خريد اينترنتي ويژگي سهولت و راحتي آن مي‌باشد. در اين راستا آبين با همكاري معتبرترين واردكننده‌ها و سازندگان، تلاش مي‌كند تا محيطي را فراهم آورد كه تجربه دلپذيري براي مشتريان خود ايجاد نمايد. آبين با حذف واسطه‌ها و ارتباط  مستقيم با مشتريان و درك اهميت بالاي قيمت‌گذاري، همواره تلاش مي‌كند تا پايين‌ترين قيمت‌ها را به همراه بالاترين كيفيت خدمات ارائه نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.