سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چطور مرسولات پستي را ارسال كنيم؟

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

چطور مرسولات پستي را ارسال كنيم؟

۲۶ بازديد

شركت هاي پست در تمام كشور ها داراي شعبه مي باشند و به آساني ميتونيد محصولات و كالاي مورد نظر خودتون رو با استفاده از پست سفارشي يا پست پيشتاز براي مشتري ارسال فرماييد. ارسال با پست پسشتاز گرانتر است و ارسال با پست سفارشي ارزان تر خواهد بود.

در صورت كلي گفته ميشه ارسال با پست پيشتاز سريعتر هست ولي در شهرهاي بزرگ خيلي از نظر زمان با هم فرق ندارند . هر دوشون ممكنه بين 24 ساعت تا 72 ساعت طول بكشه تا بسته به مشتري برسه. نحوه ارسال كالا از طريق پست علاوه بر هزينه پست هزينه بسته بندي و كارتن هم دارد. حتي اگر محصول شما بسته بندي داشته باشد معمولا لازم است آنرا در كارتن هاي شركت پست بگذاريد يا دست كم در يك كارتن ساده قرار بدهيد. ارسال بوسيله پست محدوديت هايي هم دارد مثلا ظروف شيشه اي يا مايعات و … را نميشه با پست فرستاد.

انواع راه هاي ارسال محصولات پستي

  1. روش ارسال سريع كالا

يكي از امن‌ترين و رايج‌ترين روش‌هاي ارسال سريع كالا، ارسال آن با استفاده از خدمات شركت پست ميباشد كه در حال حاضر، بسياري از افراد براي ارسال سريع كالاهاي خود به داخل و يا خارج كشور از آن بهره مي برند. 

پست پيشتاز با پست سفارشي چه تفاوتي دارد؟

سريع‌ترين سرويس پستي ارسال كالا، سرويس پست پيشتاز است كه مرسوله با استفاده از اين روش، در سريع‌ترين زمان ممكن و غالبا در بازه زماني 24 الي 72 ساعته به دست مشتري مي‌رسد. امكان پيگيري مرسولات با استفاده از اين روش از طريق باركدهاي 10 و يا 20 رقمي براي مشتريان فراهم شده است و در واقع، مشتري با استفاده از اين باركدها مي‌تواند مرسوله خود را از طريق سايت رسمي اداره پست پيگيري كند.

پست سفارشي نيز رايج‌ترين سرويس پستي است كه يكي از ويژگي‌هاي اصلي آن، پست سريع مرسوله است. در اين روش نيز امكان پيگيري مرسولات توسط كد و سايت اصلي اداره پست وجود دارد و مشتري با استفاده از اين سرويس پستي مي‌تواند مرسوله خود را بين 3 تا 7 روز كاري، درب منزل، تحويل بگيرد.

مشترياني كه براي تحويل كالاي مورد نظرشان عجله دارند، مي‌توانند از يكي از اين روش‌هاي ارسال سريع كالا استفاده كرده و بديهي است كه هزينه ارسال سريع كالا نيز از ساير روش‌هاي ارسال كالا بيشتر بوده و به عهده مشتري است.

  1. روش ارسال توسط باربري اتوبوسي

در صورتي كه امكان ارسال مرسولات توسط پست وجود نداشته باشد و يا خود مشتري از فروشگاه آنلاين درخواست كند، امكان ارسال كالا با استفاده از باربري اتوبوسي نيز وجود دارد. با استفاده از اين روش، مدت زمان تحويل كالا به زمان حركت اتوبوس به سمت مقصد بستگي دارد و طول مسير مبدا تا مقصد نيز روي زمان ارسال كالا تاثيرگذار خواهد بود.

معمولا كالاهاي سبك و كالاهايي كه نياز به دريافت فوري دارند، توسط باربري اتوبوسي ارسال مي‌شوند؛ زيرا استفاده از روش ارسال با باربري اتوبوسي براي بارهاي سنگين و حجيم هزينه زيادي را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر آن، در صورتي كه مرسوله طي ارسال توسط باربري اتوبوسي دچار آسيب شود، پوشش بيمه‌اي خسارت محدود خواهد بود.

  1. وش ارسال از طريق حمل و نقل هوايي

اين روش از ارسال كالا غالبا براي مسافت‌هاي طولاني و شهرهاي دور مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نرخ كرايه ارسال كالا نيز با توجه به وزن و حجم محموله محاسبه خواهد شد. همچنين سفارشاتي كه حجم بالايي داشته و سنگين هستند به ناوگان حمل و نقل هوايي منتقل شده و جالب است بدانيد، غالبا براي اين روش از ارسال كالا پرداخت هزينه ارسال در مقصد، در نظر گرفته مي‌شود.

سلامت كالا طبق بسته ‌بندي اصولي آن، تضمين مي‌شود و صدمات احتمالي هنگام حمل و نقل كالا با استفاده از اين روش، به عهده شركت حمل و نقل هوايي مربوطه است. البته غالبا اكثر مرسولاتي كه توسط اين روش ارسال مي‌شوند، پوشش بيمه‌اي دارند و در صورت آسيب بيمه هزينه خسارت را پرداخت مي‌كند. در اين روش، مشتريان براي دريافت كالا بايد به فرودگاه مراجعه كرده و بسته خود را تحويل بگيرند.

  1. روش ارسال محصولات حجيم و سنگين

شركت پست، به تازگي، براي ارسال مرسولات محدوديت وزن 30 كيلوگرمي قرار داده است و در واقع، شركت پست مسئوليتي در رابطه با ارسال مرسولاتي كه بيشتر از 30 كيلوگرم هستند، ندارد. با توجه به اين محدوديت، تمامي كالاهايي كه وزن بيش از 30 كيلوگرم دارند، به عنوان كالاي سنگين شناخته مي‌شوند. اما برخي شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات پستي هستند كه خدمات ارسال محصولات حجيم و سنگين را در اختيار مشتريان و فروشگاه هاي اينترنتي قرار مي‌دهند.

با استفاده از خدمات شركت‌هاي معتبري كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، شما مي‌توانيد مطمئن كه بسته حجيم و سنگين شما با سلامت فيزيكي كامل و در يك بازه زماني مشخص به مقصد تحويل داده مي‌شود.

لينك منبع:

https://ata-exp.com/fa/179/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.