رنگ يك عنصر طراحي اساسي است كه ما در همه جا در زندگيمان مانند هر وبسايتي كه بازديد مي كنيم و يا برنامه اي كه استفاده مي كنيم، آن را ميبينيم. در حال حاضر شما رنگ webafra را مي بينيد . شگفت انگيز است ؛ هر ساله طراحان وب از رنگ ها و طرح هاي جديدي براي طراحي وب استفاده مي كنند . بعضي وقتها از يك رنگ جهت بيشتر ديده شدن استفاده مي كنند . در هر حال نمي توان نقش رنگ ها در طراحي وب سايت را ناديده گرفت .
يك پس زمينه قوي ايجاد كنيد
چند سال پيش يك روند فوق العاده اي از پس زمينه هاي پررنگ و جسور وجود داشت. در يك طراحي خوب، پس زمينه رنگارنگ و قدرتمند و جسور مي تواند شروع خوبي براي علاقه به يك بخش خاص باشد. نظر شما در مورد اين روند چيست ؟ آيا ممكن است رنگ يك طراخي را متمايز كند ؟ در اين مورد ما با اطمينان مي گوييم ، طراحي اگر خوب انجام شود مي تواند سبب متمايز شدن و كمك به يك بخش شود .
به عنوان مثال سايت https://rootstudio.co.uk/ را مشاهده كنيد . اين سايت با استفاده از پس زمينه زرد رنگ در مطالعات موردي خود در باغ وحشي به نام ريجستر كمك كرده است . در اين سايت رنگ پس زمينه عنصر اساسي و مهم در طراحي است . البته در همه ي موارد مطالعاتي اين سايت از رنگ زرد استفاده نكرده است و اين كار درست نيست . لازم نيست كه از يك رنگ پر جنب و جوش استفاده كنيد تا چيزي را از آن بيرون بياوريد. اين طرح خيلي خوب كار نخواهد كرد، اگر بخش هاي مورد مطالعه هم حداقل نباشد.
مثال بعدي ، Mambo Mambo است كه از رنگ براي برجسته كردن بخش هاي مختلف نمونه كارها استفاده مي كند. برخي از بخش ها زرد، آبي تيره و حتي سياه هستند. در تصوير، مي توانيد ببينيد كه زرد با سبز، سياه و سفيد و رنگ پوست تركيب شده است؛ با هم هماهنگي دارند . در اين تطراحي ، رنگ پس زمينه است كه به ايجاد اين بخش منحصر به فرد و جالب توجه منجر شده است. اين نيز نام تجاري خوبي براي يك آژانس است.
ايجاد يك بيانيه
روش بعدي استفاده از رنگ ، استفاده از آن براي برجسته كردن لغات است . به عكس زير دقت كنيد ؛ مسلما پس زمينه به رنگ نارنجي توجه شما را جلب خواهد كرد . اين يك استراتژي طراحي عالي است؛ زيرا هدف از رنگ تكيه كردن بر نشانه هاي بصري است كه در اين مقاله انجام شده است .
مورد بعدي، نمونه كارهاي استوديوي طراحي Kickpush است. همانطور كه شما متن زير را مي خوانيد متوجه مي شويد كه اين استديو متفاوت با ديگران است و شخصيتي متفاوت دارد . Kickpush خواهان نشان دادن تفاوت خود با ديگران است و رنگ انتخاب شده نيز در اين زمينه به او كمك مي كند .
كمك به محتوا با استفاده از رنگ
رنگ يك ابزار عالي براي كمك به محتوا و داستان است. صفحه اصلي وب سايت Bloom مثال خوبي در اين مورد است. آنها از همان طراحي تقريبا الكتريكي استفاده مي كنند و همراه با ساير عناصر بصري، آبي براي كمك به حركت كاربر از سربرگ به پاورقي كمك مي كند. اگر تمام بخش هاي اصلي از رنگ هاي مختلفي تشكيل مي شدند ، اين طرح با شكست مواجه مي شد .
ايجاد رنگ انفجاري و اضافه كردن شخصيت
گاهي اوقات رنگ به طور خاص براي اضافه كردن علاقه به يك طراحي استفاده مي شود. رنگ هاي بزرگ و جسورانه هميشه نبايد در مركز و جلوي طراحي قرار بگيرند تا رنگ بتواند به طور مؤثري مورد استفاده قرار گيرد.
براي مثال، صفحه اصلي Qards Designmodo از انواع مختلف رنگ انفجاري استفاده مي كند. اين باعث مي شود كه صفحه فرود در هنگام ديدن لذت بخش تر باشد و بدون در اختيار داشتن پس زمينه قرمز روشن و يا هر چيز ديگري كه ممكن است در بالاي صفحه قرار گيرد، كه مي تواند سبب گيج شدن كاربر شود . استفاده از انفجارهاي رنگي ميتواند يك ابزار خوب باشد.
بهبود نام تجاري محصول يا شركت شما با استفاده از رنگ
در برخي از بخش ها در يك وب سايت ، رنگ بسيار برجسته مي شود و مورد توجه قرار مي گيرد و در بقيه موارد اين اتفاق گاهي نمي افتد و نمي توان استفاده از رنگ را در آن مشاهده كرد . اين امر به معني تعادل است . رنگ ها پر جنب و جوش مي باشند و مي توانند كنار هم قرار بگيرند يكي از جديدترين وب سايت هاي تجاري كه از استراتژي رنگ مناسبي در سايت خود استفاده كرده است ، وب سايت Asana است .
در نتيجه امروزه ما شاهد استفاده استراتژيك باز رنگ ها در طراحي وب سايت هستيم. مهمتر از همه، رنگ به شخصيت و خصوصا هويت نام تجاري كمك مي كند.استفاده از رنگ در طراحي وب سايت ها روز به روز در حال بهبود بهتر و قوي تر شدن است و طراحان نيز در حال رشد هستند و روش هاي بهتري را به وجود مي آوردند.