شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بررسي وب سايت هاي اينترنتي ايران و جهان

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

بررسي وب سايت هاي اينترنتي ايران و جهان

۱۰ بازديد

معرفي وب سايت هاي موفق اينترنتي در ايران

در ايران، توييتر، يوتيوب و فيس بوك و ديگر سايت هاي مشهور توسط مقامات دولتي مسدود شده و اين امر باعث شده كه كارآفرينان جوان در صدد تهيه نسخه هاي اينترنتي و طراحي وب سايت هاي اختصاصي خود برآيند . در اين مقاله تعدادي از كسب و كار هاي برتر اينترنتي در ايران و جهان را نام خواهيم برد  . با ما همراه باشيد .

  1. Digikala.com : توسط حميد و سعيد محمدي تاسيس شده است .

Digikala يك سايت اينترنتي تجارت الكترونيك آنلاين است كه مشابه آمازون است. اين بسيار موفقيت آميز بوده و توسط الكسا به عنوان ششمين وب سايت بازديد شده در ايران رتبه بندي شده است و بزرگترين در نوع خود در خاورميانه است. با حدود ۷۵۰،۰۰۰ بازديد كننده در روز و بيش از ۲٫۳ ميليون مشترك،بين ۸۵-۹۰ درصد از تجارت الكترونيكي ايران در Digikala انجام مي شود.

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

در سال ۲۰۰۷، ديجي كلا توسط دو برادر، حميد و سعيد محمدي تاسيس شد. هنگامي كه آنها به دنبال خريد دوربين ديجيتال به صورت آنلاين بودند، نتوانستند يك وب سايت ايراني را پيدا كنند كه مشخصات مدل هاي مختلف را بررسي كند و خريد آن را به صورت آنلاين در دسترس قرار دهد؛  بنابراين اين ايده براي آنها به وجود آمد، با بررسي هاي مناسب آنها Digikala را در يك دفتر اجاره اي كوچك در تهران با گروهي از هفت نفر راه اندازي كردند كه فقط دو محصول – تلفن همراه و دوربين هاي ديجيتال را عرضه مي كرد.

امروزه Digikala به ارزش حدود ۱۵۰ ميليون دلار، داراي ۷۶۰ كارمند است و در بيش از ۲۰ شهر ايران فعاليت مي كند و بيش از ۴۰۰۰ سفارش در روز حمل مي كند.

به گفته محمدي، اين شركت از زمان تأسيس آن، سالانه ۲۰۰ درصد رشد داشته است. گرچه ايرانيان به كارت هاي اعتباري بين المللي دسترسي ندارند،اما كارتهاي اعتباري صادر شده توسط بانك هاي ايراني را دارند كه از طريق آن مي توانند از اينترنت خريد كنند .  Digikala در حال حاضر همه چيز را از گوشي هاي هوشمند گرفته تا كتاب ها، لوازم خانگي و لوازم آرايشي به فروش مي رساند.

اگر تحريم ها لغو شود، آيا محمدي از شروع كار آمازون در ايران خواهد ترسيد ؟ اقاي محمدي اين گونه پاسخ داد “من فكر نمي كنم آمازون يك تهديد براي ما به شمار رود . حتي اگر آنها ايران را به عنوان يك بازار بزرگ نگاه كنند، ناچارند آمازون زبان فارسي را ايجاد كنند.

۲٫ Takhfifan.com : تاسيس شده توسط نازنين دانشور

 

Takhfifanيك نسخه محبوب ايراني از وب سايت معامله روزانه Groupon است، ارائه تخفيف در ۹ دسته از رستوران ها و قهوه خانه ها گرفته تا بليط تئاتر و كنسرت در اين سايت ارائه مي شود . تخفيفان بيش از يك ميليون مشترك ايميل دارد و ۲۰ تا ۲۵ معاملله در روز در آن انجام مي شود .

بنيانگذار آن، نازنين دانشور، يكي از كار آفرينان زني است كه در حال راه اندازي فناوري در ايران هستند. او چهار سال پيش سرمايه گذاري سودآور خود را در آلمان را رها كرد و به ايران بازگشت تا به يك كارافرين برتر در كشورش تبديل شود . با كمك خواهرش، او به راه اندازي وب سايت تخفيفان پرداخت ، كه در ابتدا فقط يك معامله در روز در زمينه ي غذا و سرگرمي انجام مي داد، اما خيلي زود به اندازه فعلي اش رشد كرد .

دانشور مي گويد زماني كه پروژه خود را آغاز كرد مردم نسبت به آن ترديد داشتند. اما اكنون آنها به طور جدي  توجه نشان داده اند و اعتماد كرده اند .

 

۳٫ Aparat.com : تاسيس شده توسط محمدجواد شكوري مقدم

Aparat يك سايت به اشتراك گذاري ويدئو آنلاين در ايران است كه سايت مشابه يوتيوب مي باشد ، همه چيز از كليپ هاي موسيقي تا فيلم هاي مختلف در آپارات نمايش داده مي شود . محمد جواد شكوري مقدم، بنيانگذار اين شركت، مدير عامل شركت Sabaldea نيز هست و  تعدادي از پروژه هاي موفق استارت اپ در ايران به مديريت او بوده است ؛ از جمله Cloob.com، يك سايت شبكه اجتماعي فارسي زبان با بيش از ۳ ميليون كاربران، و Mihanblog.com، سرويس ميزباني وب رايگان.

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

شركت “شكوري مقدم” ۱۰ سال پيش با سه نفر آغاز شد و اكنون كاركنان آن ۶۵ نفر هستند . پنج ميليون ويديو در روز در آپارات مشاهده مي شود و اين سايت در ماه مي در حدود ۱۵۰ ميليون بازديد دارد . به تازگي آپارت سرويس جديدي به نام Filimo، نسخه ايراني Netflix را ارائه كرده است كه در حال حاضر به صورت رايگان در دسترس است. شكوري مقدم مي گويد مسدود كردن يوتيوب به طور ناگهاني در موفقيت آپارات در ايران كمك كرده است، اما اميدوار است تا بسياري از كاربران را نگه دارد حتي اگر ممنوعيت يوتيوب لغو شود .

۴٫ Hamijoo.com : تاسيس شده توسط محمد نورزي

Hamijoo يك سايت اينترنتي آنلاين است كه با هدف كمك به پروژه هاي هنري و فيلم سازي ايران ( مشابه سايت  Indiegogo ) ساخته شده است. Hamijoo در يك اقتصاد كه با تحريم هاي بين المللي مواجه است ، تلاش مي كند راه ديگري براي حمايت از هنر و فرهنگ پيدا كند.

بنيانگذار آن، محمد نوري، فارغ التحصيل ۲۸ ساله مهندسي پزشكي است. او قبلا در تعدادي از نوآوري هاي تكنولوژيكي شكست خورده كار كرده است اما اين آخرين پروژه به سرعت خود را اثبات كرد. در عرض دو ماه از راه اندازي، نوري مجبور به اخذ سه كارمند جديد شد و به دنبال استخدام كارمندان بيشتري است.

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

نورزي مي گويد كه بيش از ۱۶۰ نفر از هموطنان براي تأمين مالي پروژه هاي هنري از حامي جو  استفاده كرده اند.

پروژه ديگري كه يك آلبوم موسيقي Meysam Azad است، تا كنون ۱۱۱ كمك مالي به مبلغ ۲۰ ميليون ريال (£ ۴۰۰)، ۱۰٪ از هدف مالي خود را جذب كرده است. نوري مي گويد چالش بزرگ اين است كه تعدادي از هموطنان ايراني مايل به شركت در سرمايه گذاري و حمايت هستند اما هيچ راهي براي انتقال پول به ايران به دليل تحريم ها وجود ندارد.

معرفي وب سايت هاي موفق اينترنتي در جهان

۱۰ سايت و كسب و كار موفق اينترنتي در جهان را در اين بخش به شما معرفي خواهيم كرد . با ما همراه باشيد .

  1. google.com : غول جستجوي اينترنتي در جهان است . گوگل در فهرست كسب و كار هاي اينترنتي اولين در جهان است و در سال ۲۰۱۷، كل درآمد آن ۱۱۰٫۸۶ ميليارد دلار بوده است .
  2. Amazon.com :  آمازون در سال ۱۹۹۵ به عنوان يك كتابفروشي آنلاين راه اندازي شد و تا كنون به تنهايي تبديل به بزرگترين خرده فروشي آنلاين ايالات متحده شده است. در سال ۲۰۱۷، درآمد آمازون  ۱۷۷٫۸۶۶ ميليارد دلار گزارش شده است.
  3.   Tencent Holdings: تاسيس شده در چين و بورس اوراق بهادار هنگ كنگ است ، Tencent هنوز نام شناخته شده اي در خارج از آسيا به شمار نمي رود . برنامه هاي مختلف ، بازي هاي آنلاين، تبليغات و خدمات پيام رساني مانند WeChat، شبيه WhatsApp و ميليون ها كاربر  در Tencent Holdings وجود دارد. در سال ۲۰۱۷، درآمد آن ۲۱٫۹ ميليارد دلار بود.
  4. facebook.com : فيس بوك فهرست شده در NASDAQ.com محبوب ترين شبكه اجتماعي در جهان است. فيسبوك مجموع درآمد ۴۰٫۶۵ ميليارد دلاري را در سال ۲۰۱۷ گزارش كرد.

     

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

  5.  Alibaba:  غول تجارت الكترونيكي چيني است و در سال ۲۰۱۶، درآمد آن ۱۵٫۶۹ ميليارد دلار بود.

     

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

  6. Netflix : يك شركت سرگرمي است كه خدمات استريم ويدئو را فراهم مي كند. اين شبكه داراي بيش از ۱۱۷ ميليون عضو در بيش از ۱۹۰ كشور است.  در سال ۲۰۱۷، درآمد كل آن ۱۱٫۶۹ ميليارد دلار بود .
  7. Priceline : يك شركت مسافرتي آنلاين است كه رزرو رستوران را ارائه مي دهد (از طريق OpenTable)؛ رزرو هتل، رزرو  ماشين ، بليط هواپيما، سافاري، كروز و ساير خدمات مسافرتي از طريق priceline.com، booking.com و agoda.com در اين شركت انجام مي شود . در سال ۲۰۱۶، درآمد كل آن ۱۰٫۷۴ ميليارد دلار بود.
  8.  Baidu : در حالي كه گوگل رهبر جهان در جستجوي آنلاين است، در چين محدود است و Baidu موتور جستجوي شماره يك در اين كشور است. Baidu نقشه ها، اخبار، فيلم ها، دايره المعارف، نرم افزار ضد ويروس و تلويزيون اينترنتي را ارائه مي دهد. اين موتور جستجو نتايج جستجو را محدود به قوانين چيني و دستورالعمل هاي سياسي مي كند  . در سال ۲۰۱۶، درآمد آن ۱۰٫۱۶ ميليارد دلار بوده است .
  9. Salesforce.com : اين غول در رايانه ابري سازماني و راه حل هاي سازماني اجتماعي در بورس اوراق بهادار نيويورك ذكر شده است. در سال ۲۰۱۶، درآمد كل آن ۸٫۳۹ ميليارد دلار بود .
  10. JD.com : يك شركت تجارت الكترونيك چيني است كه مقر آن در پكن است. و يكي از بزرگترين سيستم عامل هاي B2C آنلاين در چين است  در سال ۲۰۱۶، درآمد كل آن ۳۷٫۶۳ ميليارد دلار بود.

     

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

    معرفي كسب و كارهاي موفق اينترنتي ايران و جهان

آيا به دنبال به اجرا در آوردن طرح ها و ايده هاي خود هستيد ؟

تجارت اينترنتي بسيار پويا است. نوآوري و پيشرفت در فن آوري به اين معني است كه تازه واردان مي توانند به سرعت رشد كنند و شركت هاي پيشرو را كنار بگذارند. شركت ها همچنين مي توانند رتبه بگيرند ولي با سرعت نيز ناپديد شوند . اما انچه مهم است داشتن ايده هاي نو و تيم كارآمد براي دستيابي به هدف هاي والا است . با كارشناسان شركت طراحي سايت وب افرا در رابطه با ايده هاي خود صحبت كنيد . ( تماس با شماره تلفن:  ۰۱۱۴۳۲۶۷۹۰۲ ، ارسال ايميل به : info@webafra.com ، تماس مستقيم  : ۰۹۱۱۹۰۵۳۵۸۸ ) شايد شما در ليست كارافرينان برتر ۲۰۱۸ قرار بگيريد .

 

منبع:بررسي وب سايت هاي اينترنتي ايران و جهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.