شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اصول طراحي فروشگاه اينترنتي چيست؟

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

اصول طراحي فروشگاه اينترنتي چيست؟

۲۶ بازديد

در سال ۱۹۹۳ زماني كه براي اولين بار زبان تحت وب html براي انتقال داده در سراسر دنيا معرفي شد، فكر كردن به اين كه مي توان اين ابزارها را تا آن جايي پيشرفت داد كه بتوان يك فروشگاه اينترنتي را با آن راه اندازي كرد، بسيار محال بود. طراحي سايت در دو دهه گذشته با سرعت بسيار زيادي پيشرفت كرد و ابزار هاي جديدي براي طراحي در اختيار طراحان وب گذاشته شده كه در اين زمان مي توان يك فروشگاه اينترنتي را راه اندازي كرد و مشتريان مي توانند خيلي راحت محصولات خود را از زواياي مختلف ببينند و محصولات مورد نظر خود را انتخاب و به صورت الكترونيكي پرداخت و محصول را دريافت كنند.

طراحي سايت فروشگاهي يكي از پر چالش ترين و بزرگ ترين پروژه هاي طراحي وب سايت است كه براي طراحي آن نياز به يك تيم متخصص و كارشناس است تا بتوانند مسائل مربوط به فروشگاه اينترنتي را تحليل و پياده سازي كنند. يكي از يزرگ ترين فروشگاه هاي بزرگ و موفق در دنيا سايت فروشگاهي آمازون استwww.amazon.com  كه در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در ايالات متحده آمريكا تاسيس شد و در سال ۱۹۹۵ اين شركت با عنوان سايت فروشگاهي كتاب معرفي شد و هم اكنون هر چيزي را مي توان در سايت آمازون پيدا كرد كه تمامي امكانات يك فروشگاه كامل را دارد.

ابزارهاي جديدي كه براي طراحي فروشگاه اينترنتي در اختيار طراحان وب سايت قرار دارد عبارتند از افزونه فروشگاه ساز ووكامرس براي طراحي سايت فروشگاهي در وردپرس، سيستم مديريت محتواي پرستا شاپ كه يك پرتال فروشگاه سازي با امكانات فراوان است و  … اين ابزار هاي جديد به طراح سايت كمك مي كند كه سايت فروشگاهي را سريع تر، بهتر و امن تر طراحي كند. هر كدام از اين ابزار ها داراي امكانات خاصي براي پياده سازي مي باشند.

براي طراحي فروشگاه اينترنتي اصول و قواعدي وجود دارد كه در ادامه اين مطلب به آن اشاره خواهيم كرد.

 

طراحي سايت فروشگاهي

اصول و قواعد طراحي سايت فروشگاهي

۱- در طراحي فروشگاه اينترنتي لايه گرافيكي وب سايت بايد كاربرپسند باشد تا كاربران به راحتي بتوانند وب سايت را مشاهده كنند.

۲- در يك فروشگاه اينترنتي محصولات ارائه شده بايد حتما دسته بندي شوند تا كاربران به راحتي بتوانند به محصولات مورد نظر خود دسترسي داشته باشند.

۳- در طراحي فروشگاه اينترنتي تصاوير محصولات بايد كاملا واضح و مشخص باشد و همچنين از زواياي مختلف از محصولات عكس گرفته شود.

۴- در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مشخصات كامل محصول و همچنين محصولات مشابه اين محصول در توضيحات محصول قرار گيرد.

۵- در طراحي فروشگاه اينترنتي بايد براي كاربران سبد خريد در نظر گرفت تا بتوانند چندين محصول را در يك بار خريد كردن سفارش دهند.

۶- در طراحي سايت فروشگاهي دقت كنيد كه حتما داراي گواهينامه SSL باشد تا كاربران به راحتي و با امنيت بالا داده هاي خود را ارسال كنند.

۷- طراحي سايت فروشگاهي بايد داراي بخش پرداخت الكترونيكي باشد.

۸- در طراحي سايت فروشگاهي براي مشترياني كه خريداري كرده اند، بايد فاكتور خريد صادر كرد.

۹- در طراحي سايت فروشگاهي نحوه ارسال محصول به مشتري بايد مشخص باشد.

۱۰- سايت فروشگاهي بايد داراي پشتيباني ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوي مشتريان خود باشد.

 نتيجه گيري :

در حال حاضر خريد كردن به روش الكترونيك بسيار گسترش يافته و پيشرفت كرده است و هر روز مشتريان بيشتري جذب اين نوع خريد مي شوند. تنها نكته مهم در اين جا اين است كه براي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد اصول و قواعدي كه براي آن وجود دارد رعايت شود.

منبع: سايت هميار توسعه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.