پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نكات مهم در طراحي سايت

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

نكات مهم در طراحي سايت

۱۳ بازديد

در اين مقاله مي خواهيم در مورد تعدادي از بايد ها و نبايدها كه بايد در طراحي سايت رعايت شود را  همراه با توضيح كامل ارائه نماييم:

1-جستجو در سايت، 2-خوانا نبودن متن، 3-رعايت اصول نگارش، 4-طراحي سايت با دسترسي مناسب، 5-تنوع صفحات در طراحي سايت، 6-استفاده نكردن از موسيقي متن، 7- آزمايش كارايي طراحي سايت.

از جمله 7 نكته اساسي از نكات مهم و كاربردي در طراحي سايت مي باشد كه در اين مقاله به آن خواهيم پرداخت. يادمان باشد در طراحي سايت بايد دو نكته همزمان باهم استفاده شود 1- كاربردي بودن و راحتي دسترسي به تمام صفحات سايت 2- داراي خلاقيت در پياده سازي و جذاب بودن براي بازديد كننده گان .يعني همزمان بايد سعي شود هردو معيار در نظر گرفته شود.


1. جستجو در سايت : در مفيد بودن وجود سيستم جستجو در سايت شك نكنيد گاهي كاربران فرصت بررسي مقالات شما را تا رسيدن به مقاله مورد نظر ندارند بنابراين وجود باكس جستجو ميتواند بلافاصله به كاربر كمك نمايد تا به هدف خود برسد. 
پيشنهاد: به عنوان طراح سايت شما هم ميتوانيد خود سيستم جستجو در مقالات و مطالب سايت را پياده نماييد و هم اينكه از سيستم جستجو گوگل در سايت به نحوه زير استفاده نماييد:
 


 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 


2. خوانا نبودن متن : در كنار جذاب نگه داشتن سايت بايد خوانا بودن متن ها و اطلاعات داخل سايت را ملاك قرار دهيد. گاهي ديده شده است آنقدر از فونت هاي غير عادي و رنگ هاي نامناسب استفاده شده است كه كاربر و خواننده نه تنها جذب نميشود بلكه تصميم به خروج از سايت ميگيرد.سعي كنيد از فونت هايي كه براي كاربران آشنا ست و به آن عادت دارند استفاده نماييد.
پيشنهاد: توصيه ميكنيم 1- از رنگ بندي سايت هاي معروف استفاده نماييد و آنها را بررسي نماييد همچنين الهام گرفتن از رنگ هاي طبيعت كه با چشم كاربر عادت دارد بسيار مناسب مي باشد، 2- در طراحي سايت و بخش هاي مختلف آن از فونت هاي معمول و آشنا براي چشم خوانندگان استفاده كنيد و ار نوشته هاي خيلي ريز پرهيز كنيد.


3. رعايت اصول نگارش : ساختار نوشته و رعايت اصول نگارشي ميتواند به اندازه طراحي سايت بر موفقيت و شكست شما تاثير داشته باشد. در دنياي امروز اينترنت كاربران مطلبي را نميخوانند مگر آنكه واقعا براي آنها مفيد و جالب توجه باشد، در نتيجه ابتدا نگاهي كلي به مطلب و سرفصل هاي آن خواهند كرد. گاهي اوقات طراحي سايت و يا بي سليقگي نويسنده موجب بي توجهي به اين نكته اساسي و عدم استفاده از سرفصل و تگ هاي HTML مي شود.
عنوان مناسب و مجزايي براي هر صفحه از سايت مشخص كنيد تا بازديدكنندگان شما بدانند كه در هر لحظه در چه صفحه اي قرار دارند، مشاهده ميشود كه در نمونه هايي از طراحي سايت حتي نام صفحات به درستي انتخاب نميشوند.
پيشنهاد:
1- با استفاده از دستورات CSS و HTML صفحات داخلي سايت را به درستي طراحي كنيد: طراحي سايت را به گونه اي انجام دهيد كه فاصله مناسب بين خطوط و نوشته و عكس ها رعايت شود.
2- بروزرساني و بازبيني را همزمان انجام دهيد. افزودن مطالب جديد با رعايت اصول بسيار مناسب است ولي گاهي نوشته هاي قبلي سايت را بازبيني كرده و اشتباهات موجود را رفع كنيد.


4. طراحي سايت با دسترسي مناسب  :  آدرس دهي، طراحي منوها و دسترسي آسان به بخش هاي اصلي عوامل موثري بر افزايش كارايي سايت شما هستند كه بخوبي بايد در طراحي سايت مورد توجه قرار گيرند. استاندارد مشخصي براي اينكار در طراحي سايت وجود ندارد و بايد متناسب با محتويات هر سايتي انجام شود.
اگر از نوشته براي آدرس دهي به صفحات استفاده ميكنيد بايد كوتاه و گوياي مطالب آن صفحه باشد و اگر با استفاده از تصاوير براي تعيين بخش هاي مختلف در طراحي سايت بهره ميگيريد، ارتباط معنايي تصوير و محتواي صفحه اهميت بالايي خواهد داشت. لينك هاي خراب نبايد جايي در صفحه اصلي شما داشته باشند و مهمتر از همه اينكه هيچ لينكي از صفحه اصلي به خود آن قرار ندهيد!
پيشنهاد:
1-  دسترسي به صفحات مختلف را ترجيحا با نوشته انجام دهيد و در صورت استفاده از تصوير متن جايگزين را فراموش نكنيد.
2-  طراحي سايت و آدرس دهي در آن به گونه اي باشد كه كاربران با كمتر از سه كليك به صفحه مورد نظر خود راه يابند در غير اينصورت سايت شما را ترك خواهند كرد.

طراحي سايت در مشهد


5. تنوع صفحات در طراحي سايت :  خلاقيت و استفاده از گرافيك زيبا بسيار مفيد است ولي زياده روي در آن بخصوص برايطراحي سايت اثر معكوسي بهمراه خواهد داشت. طراحي ظاهري متفاوت و مجزا براي هر صفحه از سايت نتيجه اي جز سردرگمي كاربران نخواهد اشت. فرقي نميكند كه طراحي سايت شما تا چه اندازه جذاب باشد، اگر ارتباط گرافيكي مناسبي بين صفحات برقرار نكنيد كاربران با آن راحت نخواهند بود و سايت شما را ترك ميكنند
پيشنهاد:
3-  يك  قالب يكپارچه و زيبا براي تمام صفحات داخلي خود طراحي كنيد.
4-  زيبايي در كنار سادگي تاثير بيشتري خواهد داشت. در طراحي سايت خلاقيت خود را در زمينه سادگي صفحات استفاده كنيد.


6. استفاده نكردن از موسيقي در متن  :  كاربران بدنبال كارايي و محتواي مناسب در طراحي سايت شما هستند و 99 درصد آنها اهميتي به موسيقي متن سايت شما نميدهند. بعضا مشاهده ميشود كه اشتباه بدتري در طراحي سايت انجام ميشود و براي هر صفحه موسيقي جداگانه اي قرار ميدهند كه نتيجه اي جز برهم زدن آرامش و مصرف پهناي باند بازديدكنندگان نخواهد داشت.
پيشنهاد:

 1- از موسيقي در سايت استفاده نكنيد و اگر مجبور به اين كار هستيد در طراحي سايت خود فضايي مشخص براي آن در نظر بگيريد و كنترلش را به كاربران بسپاريد تا بتوانند در هر لحظه آن را خاموش كنند.

7. آزمايش كارايي طراحي سايت:  طراحي سايت خود را به گونه اي انجام دهيد كه بر روي تمام مرورگرها قابل مشاهده باشد، پس از پايان كار ليستي از دستگاه ها و مرورگرها تهيه كنيد و نحوه نمايش سايت بر روي هركدام را آزمايش كنيد.
پيشنهاد:
1.  آيا وبسايت بر روي موبايل و تبلت قابل مشاهده است؟
2.  طراحي سايت و كدنويسي آن همخواني لازم با تمام مرورگرها را دارد؟
3.  W3C ابزار مناسبي را براي بررسي كيفيت طراحي سايت در اختيار شما قرار ميدهد.



 

منبع:نكات مهم در طراحي سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.