چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

طراحي اپليكيشن رزرو بليط

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

طراحي اپليكيشن رزرو بليط

۲۲ بازديد

امروزه يكي از جديد ترين راه هاي افزايش درامد و كسب و كار، طراحي اپليكيشن است. طراحي اپليكيشن به يكي از بهترين راه ها براي معرفي هرچه بهتر و بيشتر خدمات و كسب و كار هاي امروزي تبديل شده است. در مجموع اپليكيشن هاي موبايل، امروزه نقش زيادي در زندگي بشر دارند كه موثرترين نقش آن در تجارت الكترونيك است.

در واقع امروزه داشتن يك اپليكيشن براي هر كسب و كاري ضروري شده است. چرا كه استفاده از نرم افزار و اپليكيشن ها، بسيار ساده تر از استفاده از سايت ها است. به علاوه امكان كار با اپليكيشن به صورت آفلاين وجود دارد. ضمن اين كه سرعت اپليكيشن ها بسيار بالاتر است.

اهميت طراحي اپليكيشن رزرو بليط

يكي از كسب و كارهاي مهم كه داشتن يك اپليكيشن موبايل، در روند رشد و توسعه آن كسب و كار، تأثير زيادي دارد و به راحتي كاربران در استفاده از خدمات آن كسب و كار مي افزايد، كسب و كار در زمينه فروش و يا رزرو بليط است.

اما ويژگي هاي يك اپليكيشن رزرو بليط چيست؟ طراحي اپليكيشن رزرو بليط چگونه است؟ اين ها سوالاتي هستند كه صاحبان اين نوع كسب وكار با آن ها روبرو هستند.

در اين مقاله در رابطه با اهميت طراحي اپليكيشن رزرو بليط و ويژگي هايي كه بايد داشته باشد، بحث خواهيم كرد و به سوالات بالا پاسخ خواهيم داد. اگر به دنبال رونق كسب و كار خود هستيد، اين مطالب را از دست ندهيد.

طراحي اپليكيشن رزرو بليط

مزاياي داشتن اپليكيشن موبايل براي رزرو بليط

داشتن يك اپليكيشن براي رزرو بليط، به طور كلي مزاياي زير را به دنبال خواهد داشت :

۱ – سبقت از رقبا در جهت فروش بيشتر بليط. ۲ – ارتباط مداوم با مشتري. ۳ – به روز رساني و مشاهده آنلاين و لحظه به لحظه ي بليط هاي رفت و برگشت شهر هاي مختلف. ۴ – ارتباط دو طرفه با كاربر. ۵ – رضايت مندي بيشتر كاربران. ۶ – دستيابي به مشتريان بيشتر.

امكانات اپليكيشن هاي رزرو بليط

اپليكيشن هاي رزرو بليط هر كدام داراي امكانات متفاوتي هستند اما در همه ي آن ها امكانات كلي از قبيل خريد و رزرو آنلاين بليط هواپيما، خريد و رزور آنلاين بليط قطار، معرفي هتل هاي خارجي، چند زبانه بودن سايت، امكان درج تخيفات ويژه، امكان عضويت كاربر و نشان دادن تمامي تراكنش هاي آن، معرفي تمامي هتل هاي داخلي و رزور آن ها، درج نظرات كاربران و  … وجود دارد.

امكان مرتب سازي ليست بليط ها بر اساس ساعت، آژانس هواپيمايي، قيمت و نوع هواپيما نيز در اپليكيشن هاي رزرو بليط وجود دارد. به علاوه در اكثر اپليكيشن هاي رزرو بليط، امكان پيگيري وضعيت خريد بليط نيز وجود دارد. به همه ي كاربراني كه بليط را رزرو مي كنند يك كد پيگيري داده مي شود كه اين مورد به اطمينان اپليكيشن هاي رزرو بليط مي افزايد.

بخش هاي مختلف اپليكيشن هاي رزرو بليط

در اين قسمت، بخش هاي مختلفي كه يك اپليكيشن رزرو بليط بايد داشته باشد را بيان مي كنيم و شرح مختصري درباره ي هر يك مي دهيم.

۱ – بخش معرفي : در اين بخش كه يكي از اولين بخش ها در طراحي يك اپليكيشن رزرو بليط است، بايد به طور كامل به معرفي شركت فروشنده بليط پرداخته شود. گواهي نامه هاي كسب شده و استاندارد هاي لازم نيز در اين بخش قرار داده مي شود.

۲ – بخش ثبت نام : اين بخش جهت ثبت نام كاربران در سايت ايجاد مي شود كه كاربران با وارد كردن مشخصات خود در اپليكيشن، به راحتي يك پروفايل شخصي براي خود ايجاد مي كنند و با نام خود وارد اپليكيشن مي شوند. وارد كردن شماره همراه كاربران در اين بخش براي اطلاع كاربران از اطلاعات بعدي در هنگام رزرو و يا پيگيري رزرو بليط و … بسيار اهميت دارد.

۳ – بخش رزرو بليط : در اين قسمت بايد اطلاعات كامل از بليط هاي رفت و برگشت به شهر هاي مختلف داخل و يا خارج، به همراه قيمت و زمان دقيق چه براي بليط هاي هوايي و چه براي بليط هاي زميني گذاشته شود كه اين كار نياز به بروزرساني روزانه و در برخي موارد لحظه اي دارد. امكان رزرو بليط براي هرچند نفر در اين قسمت بايد وجود داشته باشد كه در اين صورت مشخصات افراد به طور كامل ثبت مي شود. در آخر هم به كاربر يك كد پيگيري داده مي شود به همراه تمام مشخصات بليط هاي رزرو شده. پيامك رزرو بليط هم براي كاربر ارسال مي شود.

۴ – بخش پيگيري رزرو ها : در اين بخش، كاربران بايد به راحتي بتوانند رزرو هاي خود را كنترل كرده و در صورت منصرف شدن، بتوانند بليط را كنسل كنند. در صورت كنسل، نتيجه براي كاربر ارسال مي شود.

۵ – بخش جستجو : بخش بسيار مهمي كه در يك اپليكيشن رزرو بليط بايد وجود داشته باشد، بخش جستجو آن هم از نوع پيشرفته است كه كاربران بتوانند به راحتي با فيلتر كردن بليط ها بر اساس شهرها و حتي قيمت ها و يا بليط هاي زميني و هوايي، بليط مورد نظر خود را پيدا كنند.

۶ – بخش اطلاعات جاده ها و يا هواشناسي : در اين بخش از اپليكيشن رزرو بليط، بايد اطلاعاتي از وضعيت جاده ها و همچنين آب و هواي شهرهاي مختلف در اختيار كاربران قرار گيرد.

طراحي اپليكيشن رزرو بليط

بخش هاي ديگر اپليكيشن رزرو بليط

اين قسمت هايي كه در اين جا بيان كرديم بخش هاي كلي يك اپليكيشن رزرو بليط هستند كه اكثر اين اپليكيشن ها و در واقع همه ي آن ها اين بخش ها را دارند. برخي از اپليكيشن ها امكانات و بخش هاي بيشتر و يا كمتري دارند كه به آن ها امكانات سفارشي گفته مي شود. به عنوان مثال در برخي اپليكيشن هاي رزرو بليط، بخشي به نام معرفي جاذبه ها وجود دارد كه در آن اماكن تفريحي و گردشگري سراسر جهان به مشتري معرفي مي شود و از طريق نقشه، محل دقيق آن ها نمايش داده مي شود. تا مشتريان با مكان هايي كه قصد رزرو بليط آن جا را دارند، بيشتر آشنا شوند.

شبكه هاي اجتماعي و اپليكيشن هاي رزرو بليط

در اپليكيشن هاي رزرو بليط آدرس سايت شركت و آدرس كانال شركت در شبكه هاي اجتماعي را هم بايد قرار داد كه اين مورد مي تواند به فروش بيشتر بليط و درامد بيشتر كمك كند و كاربران اپليكيشن را افزايش دهد.

تبليغات در اپليكيشن رزرو بليط

براي افزايش درامد و رونق كسب و كار نيز مي توان در اپليكيشن رزرو بليط، قسمتي را براي تبليغات در نظر گرفت. در اين بخش مي توان با پذيرش آگهي از آگهي دهندگان مختلف، درامد اپليكيشن را افزايش داد.

سخن آخر

در گذشته براي تهيه بليط و يا رزرو آن ها، بايد به آژانس ها و شركت هاي مسافرتي و حتي ترمينال ها، فرودگاه ها و ايستگاه هاي قطار مراجعه مي شد و اين هزينه ها را افزايش مي داد و موجب هدر رفتن زمان مي شد. اما امروزه طراحي اپليكيشن رزرو بليط، باعث راحتي كاربران در تهيه بليط و كاهش هزينه ها و صرفه جويي در زمان شده است. به علاوه به فروش بيشتر و رونق كسب و كارها در اين زمينه كمك كرده است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.